JAVA İLE WİNDOWS FORM OLUŞTURMA

Java programlama dili ile Windows form oluşturmak. Forma textbox, label ve button eklemek. Java ile toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemi yapan bir Windows form uygulaması.


Dünyanın en çok kullanılan programlama dilleri C++ ve Java’dır. Java dilinin benim en çok hoşuma giden tarafı serbest bir dil olmasıdır. Platform bağımsızdır, yani ister Windows olsun ister Linux olsun tüm işletim sistemlerinde çalışır. 

Bu bölümde Java ile bir Windows form uygulaması oluşturacağız. Uygulamada formu oluşturan kodları otomatik oluşturmayacağız, el ile yazacağız. Hem pencereyi hem de form elemanlarını el ile yazıp düzenleyeceğiz.

Örnek olarak dört işlem yapan bir form uygulaması geliştireceğiz. 4 button ve üç textbox olacak. Textboxlara girilen sayılar ile toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri yapılabilecek. Ayrıca bu yazıda string > int dönüşümleri, textboxlardan veri alma yazıyı renklendirme gibi temel birçok kodu bulacaksınız.

Ben uygulamayı Eclipse derleyişinde yazdım. Eclipsede form oluşturan kodlar otomatik oluşturulabilse de ben öyle yapmadım.

Eclipse ücretsiz bir yazım editörü ve derleyicidir. Eclipsenin sitesinden ücretsiz indirilebilir. Yine Window Builder kütüphanesi eclipsenin sitesinden indirilerek eclipseye eklenebilir. Bunlarla ilgili açıklama ve örnekler eclipsenin sitesinde yer alıyor. Şimdi programa geçelim.

Öncelikle File>New>Java Project adımları ile yeni proje oluşturma penceresini açıyoruz. Açılan pencerede sadece uygulama adını yazacağız. Ben proje adını “Hesaplamalar” yaptım.

Şimdi önümüzde boş bir proje var. File>New>Class adımları ile bir class oluşturuyoruz. Bu adımda sadece class adını belirleyeceği. Ben class ismini JavaForm yaptım. Şimdi önümüzde boş bir sınıf oldu.

Öncelikle aşağıdaki iki satırı ekliyoruz.

import java.awt.*;

import java.awt.event.*;

Bu iki satırdan import java.awt.*;

ile tüm java form elemanlarını kullanabileceğiz. Form, textbox, button elemanları için bu satırı ekliyoruz.


Aşağıdaki satır event olaylarının gerçekleşmesi için konuluyor. Örneğin buttona tıklama, textchanged olayları gibi.

import java.awt.event.*;


Bundan sonra namespacemize aşağıdaki kodları yazacağız. Kodların ne anlama geldiği üstlerinde yazılıdır. Kolay gelsin.


import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class JavaForm 
{
 //Kullanacağımız nesneleri yaratıyoruz.
  static Frame window1;
 static Button toplabtn;
 static Button farkbtn;
 static Button carpbtn;
 static Button bolbtn;
 static TextArea TxtBox1;
 static TextArea TxtBox2;
 static TextArea TxtBox3;
 static Label etiket1;
 static Label etiket2;
 static Label etiket3;
 static Label etiket4;

 public static void main(String[] args)
 {
  //Pencere nesnesini çağırıyoruz.
  window1=new Frame("Dort Islem");
  //Pencerenin boyutları
  window1.setSize(1024,756);
  //Pencerenin açılacağı ekran koordinatlarını belirliyoruz
  //Bu koordinatları yazmazsanız en üstte açılacaktır
  window1.setLocation(100,100);
  window1.setLayout(null);
  window1.setVisible(true);
  
  
  Controllers();
  //Bu kodları yazmazsak pencere kapanmayabiliyor
  window1.addWindowListener(new WindowAdapter()
    
    {
    public void windowClosing(WindowEvent e)
    {
     System.exit(0);
    }
   
    });
  
 }
 public static void Controllers()
 {
  //etiket1 Labelini yaratıyoruz
  etiket1=new Label();
  //Boyutları
  etiket1.setSize(120,50);
  //Formdaki yeri
  etiket1.setLocation(80,100);
  //Yazı tipi, büyüklüğü
  etiket1.setFont(new Font("Roman",Font.ITALIC,16));
  //Etikete yazılacak
  etiket1.setText("1. Sayı");
  window1.add(etiket1);
  
  etiket2=new Label();
  etiket2.setSize(120,50);
  etiket2.setLocation(360,100);
  etiket2.setFont(new Font("Roman",Font.ITALIC,16));
  etiket2.setText("2. Sayı");
  window1.add(etiket2);
  
  etiket3=new Label();
  etiket3.setSize(120,50);
  etiket3.setLocation(660,100);
  etiket3.setFont(new Font("Roman",Font.ITALIC,16));
  etiket3.setText("Sonuç");
  window1.add(etiket3);
  
  etiket4=new Label();
  etiket4.setSize(650,40);
  etiket4.setLocation(200,30);
  etiket4.setFont(new Font("Roman",Font.ITALIC,16));
  etiket4.setText("MATEMATİK DÖRT İŞLEM PROGRAMI");
  etiket4.setForeground(Color.RED);
  window1.add(etiket4);
  
  //Textboxu yaratıyoruz scrollbars_none ifadesi kaydırma çubuklarını kaldırır
  TxtBox1=new TextArea("",0,0,TextArea.SCROLLBARS_NONE);
  //Kutunun boyutlarını belirliyoruz
  TxtBox1.setSize(150,40);
  //kutunun koordinatlarını belirliyoruz
  TxtBox1.setLocation(60,150);
  //forma ekliyoruz
  window1.add(TxtBox1);
  
  TxtBox2=new TextArea("",0,0,TextArea.SCROLLBARS_NONE);
  TxtBox2.setSize(150,40);
  TxtBox2.setLocation(350,150);
  window1.add(TxtBox2);
  
  TxtBox3=new TextArea("",0,0,TextArea.SCROLLBARS_NONE);
  TxtBox3.setSize(150,40);
  TxtBox3.setLocation(650,150);
  window1.add(TxtBox3);
  
  //toplabtn isimli buttonu tanıtıyoruz
  toplabtn=new Button("TOPLA");
  //Buttounun boyutları
  toplabtn.setSize(80,35);
  //Buttonun formdaki yeri
  toplabtn.setLocation(80,250);
  //Buttona tıklanırsa çalıştırılacak
  toplabtn.addActionListener(new ActionListener() {
   public void actionPerformed(ActionEvent e)
   {
    toplabtn_click();
   }
   
  });
  //Forma ekliyoruz
  window1.add(toplabtn);
  
  farkbtn=new Button("ÇIKAR");
  farkbtn.setSize(80,35);
  farkbtn.setLocation(180,250);
  farkbtn.addActionListener(new ActionListener() {
   public void actionPerformed(ActionEvent e)
   {
    farkbtn_click();
   }
   
  });
  window1.add(farkbtn);
  
    carpbtn=new Button("ÇARP");
    carpbtn.setSize(80,35);
    carpbtn.setLocation(280,250);
    carpbtn.addActionListener(new ActionListener() {
     public void actionPerformed(ActionEvent e)
     {
      carpbtn_click();
     }
     
    });
    window1.add(carpbtn);
    
    
    bolbtn=new Button("BÖL");
    bolbtn.setSize(80,35);
    bolbtn.setLocation(380,250);
    bolbtn.addActionListener(new ActionListener() {
     public void actionPerformed(ActionEvent e)
     {
      bolbtn_click();
     }
     
    });
    window1.add(bolbtn);
    
 }
 static String deger1, deger2;
 static int sayi1, sayi2,toplam;
 static float bolum;
 static void toplabtn_click()
 {
  //Textboxlardaki değerler alınıyor
  deger1=TxtBox1.getText();
  deger2=TxtBox2.getText();
  //alınan değerler sayısal (int) veri tipine dönüştürülüyor
  sayi1=Integer.parseInt(deger1);
  sayi2=Integer.parseInt(deger2);
  toplam=sayi1+sayi2;
  //Textbox3 e yazılırken tekrar stringe dönüştürülüyor
  TxtBox3.setText(Integer.toString(toplam));
  
  
  
 }
 static void farkbtn_click()
 {
  deger1=TxtBox1.getText();
  deger2=TxtBox2.getText();
  sayi1=Integer.parseInt(deger1);
  sayi2=Integer.parseInt(deger2);
  toplam=sayi1-sayi2;
  TxtBox3.setText(Integer.toString(toplam));
 }
 static void carpbtn_click()
 {
    deger1=TxtBox1.getText();
    deger2=TxtBox2.getText();
    sayi1=Integer.parseInt(deger1);
    sayi2=Integer.parseInt(deger2);
    toplam=sayi1*sayi2;
    TxtBox3.setText(Integer.toString(toplam));
    
 }
 static void bolbtn_click()
 {
    deger1=TxtBox1.getText();
    deger2=TxtBox2.getText();
    sayi1=Integer.parseInt(deger1);
    sayi2=Integer.parseInt(deger2);
    bolum=sayi1/sayi2;
    TxtBox3.setText(Float.toString(bolum));
    
 }
}


Java İle Resim İşlemleri


C++ İle Windows Form Örneği



SANATSAL BİLGİ

24/01/2019

  • YORUM YAZ
  • ADI SOYADI(veya nick)
  • YORUM

  • BİLGİSAYAR - ELEKTRİK
  • YGS - LYS KONULARI
  • 8. SINIF
  • 7. SINIF
  • 6. SINIF
  • GENEL MATEMATİK
  • BİRİM ÇEVİRİCİLER
COPYRIGHT© HER HAKKI SAKLIDIR
Sitede Yer Alan Bilgi Belge Ve Materyallerin İzinsiz olarak Kopyalanması ve Alıntılanması Yasaktır

SANATSAL BILGI